De grootste domheid van de Wet Toezicht Trustkantoren

Vadim BlauStein: De grootste domheid van de Wet Toezicht Trustkantoren is dat je het niet kan uitleggen aan een potentiële klant.


Een vaak voorkomende telefoongesprek:

KLANT: Hi, mijn naam is Lin Yang en ik wil graag een BV in Nederland oprichten.

TRUSTKANTOOR: Welkom bij Super Trust, het beste trustkantoor van Nederland. Wij zijn u graag van dienst.

KLANT: Ik heb een aantal vragen. Is het verplicht om trustkantoor te gebruiken bij oprichten en administreren van een BV?

TRUSTKANTOOR: Nee

KLANT: Kan trustkantoor voor mijn bedrijf een bankrekening in Nederland openen?

TRUSTKANTOOR: Nee

KLANT: Als ik gebruik maak van het trustkantoor, kan ik dan anoniem blijven bij openen van de bankrekening?

TRUSTKANTOOR: Nee

KLANT: Als ik geen gebruik maak van het trustkantoor, ben ik dan verplicht om relatie- en transactiemonitoring uit te voeren binnen mijn bedrijf.

TRUSTKANTOOR: Nee

KLANT: Ik heb geen vragen meer. Bedankt voor u tijd.

En hij belt noot meer terug…

Bron: Trustkantoor.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Toezicht op trustkantoren maakt Nederland onveilig

Geweigerde trustklanten

Auditfunctie bij de trustkantoren