WhatsApp met Algemeen Dagblad

Istvan Kövi, journalist van Algemeen Dagblad is een goed voorbeeld van een waardeloze nieuwsmaker, die zonder enige journalistieke, juridische of economische opleiding, berichten mag schrijven die in Nederland de publieke opinie vormen. 

Als je niet weet wat een trustkantoor is, als je niet voldoende juridisch onderlegd bent om simpele vonnissen te lezen, als je te lui bent om feiten te controleren, dan kun je beter teruggaan naar Amersfoortse Courant.

Mijn WhatsApp-chat met Istvan Kövi van vandaag:

Vadim BlauStein: Het verbaast mij elke keer opnieuw hoe onprofessioneel je bezig bent, hoe partijdig je mening is, hoe goedkoop je journalistieke technieken zijn en hoe ongecontroleerd je “feiten” zijn.

Istvan Kövi: Goedendag, ik baseer mij louter op de feiten en vonnissen. De rechter heeft bepaald dat de ex-medewerker ten onrechte is ontslagen, en salaris tegoed heeft. Het is in dat kader feitelijk niet relevant dat hij uw broer is.

Vadim BlauStein: Istvan, je bent geen Rechtspraak.nl om vonnissen over te nemen. Je werk is om onderzoeken, waarheid vinden en hoor en wederhoor toepassen! Maar dit doe je niet...

Istvan Kövi: We zijn allereerst een medium dat feitelijk nieuws brengt. en ik heb me ook wel degelijk op andere bronnen gebaseerd.

Vadim BlauStein: Nee, jullie zijn een medium die met opzet de halve waarheid verteld om door de domme lezer makkelijk te worden geaccepteerd. Je verhaal is altijd duidelijk: hier zijn de goede mensen en daar zijn de slechte mensen. Alles bij jou is zwart/wit. Want als je het gehele verhaal verteld, dan wordt maatschappij onrustig. En daar zijn jullie juist bang voor.

Geen antwoord meer van Istvan…

Bron: Trustkantoor.nl

Reacties

Populaire posts van deze blog

Toezicht op trustkantoren maakt Nederland onveilig

Geweigerde trustklanten

Auditfunctie bij de trustkantoren